Monday, October 28, 2019

ලිං කටෙං වැටුන එකා.   51

"ඔන්න තව එක වාරයයි..."
"ඔච්චර බය වෙංට එපා අයියා. උඹට ඔය විභාගේ හොඳිම්ම කර ගංට පුලුවං."
"මං මොන විභාගයක් ගැනවත් මෙහෙම බය වුනේ නෑ. ඒ වුනාට ඕලෙවල් ගැන නං හිතේ කිසි විස්වාසෙයක් නෑ."
"උඹමයි මට කියල දීල තියෙන්නේ 'මට පුලුවං.' කියල කොයි දේ ගැනවත් හිතංට කියල. අනික බලපං... උඹෙ තුන පහ රටාවේ විදිහට මේ වාරේ උඹ පස් වෙනියා වෙංට ඕනෑ එකනේ තුං වෙනියා වෙල තියෙන්නේ."
"නංගී... මමනේ දන්නේ මම ඇත්තටම පාඩං කරන තරම. නිකමට හිතපං නීතියට වාගේ, හවස ස්ටඩි ටයිම් එකේ, ස්ටඩි හෝල් එකේ ඉඳගෙන පොතක් දිගෑර ගන්නවා.  නිකං පිටු පෙරලෙනවා. ඉතිං අබමල් රේණුවක දෙයක් ඔලුවට යයිද? මං ඉන්නේ වෙන වෙන හීන ලෝකවල් වල. පංතියෙත් සර් හරි මැඩම් හරි පාඩම කියල දෙනකොට ඒකම තමයි. ඒ අය හිතනවා ඇති මම අවධානයෙං සාවධානව අහගෙන ඉන්නවා කියල. මේක මට විතරක් වෙල තියෙන දෙයක් නෙවෙයි. අනිත් අය කියන්නෙත් ඔය ටිකමයි. ඇයි මං කිව්වෙ නැද්ද එක්කෙනෙකුට වුන විකාරයක්?"
"ඒ මොකද්ද?"

"අපෙ ලයියා දවසක් පංතියේදී, කෙමිස්ට්‍රි උගන්නන වෙලාවේ ඔය හීන ලෝකේ... එයාට හිතංට දෙයක් නිවාඩු කාලේ වෙලා තිබුනා! මෙයා සිහියකිං නෙවෙයි ඉන්නේ කියල දැනගෙනමද කොහෙද එම කියල දුන්න එක මැඩම් ඇහැව්වා:
'රේඩියම් හොයා ගත්තේ කව්ද?' කියල."
"ක්‍රිස්ටීන් ...." ලයියා ගත් කටටම කිව්වා."නෑ නෑ මාරි කියුරී.. මැඩම්." ලමයි ඔක්කොම හිනා වුනා.
"මාරි කියුරී මැඩම්!
දන්නවද මාරි කියුරී (Marie Curie) ගෙ හපන්කම්. නොබෙල් ත්‍යාගය ලබා ගත් පළමු කාන්තාව, දෙවරක් නොබෙල් ත්‍යාගය ලබාගත් එකම කාන්තාව, වෙනස් වෙනස් විද්‍යා ක්ෂේත්‍ර දෙකක නොබෙල් ත්‍යාගය ලබා ගත් එකම කාන්තාව. තව විස්තර මහ ගොඩයි. ඕගොල්ලන්ට ඉංග්‍රීසි සාහිත්‍යයට එයා ගැන ලියවුන පොතකුත් තියෙනවා නේද?"

"කව්ද ක්‍රිස්ටීන්? නිවාඩු කාලේ ලයියට මොකද්ද වෙල තියෙන්නේ.?" ජිනා ඇහැව්වා.
"ඉබේ වෙච්ච දෙයක් නෙවේ.. ඒක නංගිට ඕනැන්නෙ නෑ.."

"හරි... ඒ ලයියනෙ. ඉතිං අයියා මොකක් ගැනද.. කව්රු ගැනද ඔච්චර හීන බලන්නේ? බොරු ඕන නැ... කෙල්ලෙක් ගැනනෙ හිතන්නේ? මාධංගනී ගැන නෙවෙයි කියල අයියා කියනවා. ඒක මං දන්නවා. එහෙනං කව්ද? ඇත්තම කියංට... මමද?"
"පිස්සුද ජිනා! උඹ ගැන මං මොනවා හිතංටද ලෙබ්බී... ? යාලු කර ගන්න හැටි හිතංටද....? ලයියා වාගේ වෙන දෙයක් හිතංටද... ? අහවල් එක කියල දෙයක් නෑ.. මොනවා හරි ඔලුවට එනවා. දන්නෙම නැතුව ඒක ගැන දිගට දිගට ඔලුව යනවා."
"නෑ... මං ඇහැව්වේ මං අයියට වදයක් වෙල නං... විභාගේ ඉවර වෙන කල් පැත්ත පලාතේ එන්නෙත් නැතිව මුණ ගැහෙන්නෙත් නැතිව ඉංට මට පුලුවං."
"දැමුත් ඉතිං ඉස්සර වාගේ මුණ ගැහෙනවායැ. මේ නිවාඩු කාලෙටම අදත් එක්ක  දෙදවහයිනෙ. මුණ ගැහෙන්නෙ නැතුව ඉංට එපා.. මට ඒකටත් දුකයි ජිනා. අනික... දෙසැම්බර් නිවාඩුවෙත් විභාගේ ඉවර වෙල එහෙමනෙ මුණ ගැහෙන්නේ. එන අවුරුද්දෙත් ජිනාට විභාගේ. මට නංගී හින්දා ඩිස්ටර්බ් නං මම එනවායැ මෙහෙ."
"තව එකක් හිතටකො... දැං අයියා පංතියේ තුන හතර පහ වෙනවා. ඒ නිකම්මද.. "
"නංගී ඔය අපෙ පංතියේ අය අතරිංනෙ. රටෙම්ම කොහොම වෙයිද කව්ද දන්නේ. මේක  මැට්ටෝ ටිකක් අතරෙං වෙනියා පෙන්නිල්ලක් වාගේ. දැං අර හොස්ටල් එකේදී සාකච්ඡා කෙරුව එකත් නෑ. පාඩං කරන එක නින්දාවක් වාගේ කොල්ලෝ අතරේ තියෙන මතය. එක එක කාලෙට එක එක රැල්ලවල්... "
" හොඳයි... අයියා බය නැතුව ඉංටකො. පාස් වෙනවා වෙනවාමයි. හැබැයි ඉතිං ඉස්සරහ දවස් ටිකවත්, ටික දවසක්නෙ, හිත එකතැං කරගෙන වැඩ ටිකක් කරංට.."

                    මං කොහොම ජිනාට කියංටද, මම මාරුවෙං මාරුවට ජිනයි මාදියි ලතයි තුන් දෙනා ගැනම හිතන්නේ කියල. මම මහ නරක එකෙක්. මටම මං ගැන ලැජ්ජහයි. දයා මයෙ හොඳම යාලුවා. මං ගැන හැම දේම දන්නවා. මයෙ තකතිරු අදහස් ගැන හිතලමද කොහෙද දයා මයෙ ඔටෝ එකේ, "දෙදෙනෙකුට ආලය කිරීම තිදෙනෙකුගේ මිණී වල කැපීමකි." කියල ලිව්වේ. මේක තිදෙනෙකුට දෙයියනේ. මං එදාම හිතා ගත්තේ ආයෙ මාදි ගැන හිතන්නේවත් නෑ කියල. ඒත් සතියක් ගියෙ නෑ.. මාදි,
"අයියා එකම එක සැරයයි අපෙ ගෙදර ආවේ. අපෙ අයියා මේ සතියේ මාත් එක්ක ගෙදර යනවා කිව්වා... ඉතිං සපූ අයියත් එංටකෝ.." කියංට.

                                                                                                      simple "s"
2019.09.28

මැඩම් කියුරී ගැන තොරතුරු හා පින්තූරය අන්තර්ජාලයෙනි.

No comments:

Post a Comment